Et Sote

sote

Her şey gelip geçici ey gönül.
Bak, az önce aldığın nefes bile geldi geçti. Sen bâki olana razı ol.
Hz. Mevlana


Yemek tarifime de bir Mevlana sözü katmazsam olmazdı değil mi. Duygusal bir insansanız insanlar da acımasız olduğuna göre kırılma ihtimaliniz çok fazla. Herkesin iyi olduğunu düşünürdüm eskiden, tecrübe kimsenin sadece siyah ya da sadece beyaz olmadığını öğretti. Yine de hala herkesi iyi bilmek istiyorum. Aslında ben insanları hiç tanıyamıyorum :(
İnsanların hayatlarında dönüm noktaları oluyor. Benim hayatımı değiştiren bir tanesi yaklaşık bir yıl önce oldu. Bir yıldır her gün kendime her şeyin gelip geçici olduğunu hatırlatıyorum. Artık ne zaman çok mutlu olsam o anın geçici olduğunu hatırlıyorum, ne zaman mutsuz olsam o anın da geçici olduğunun bilincindeyim. Bu düşünce sayesinde artık hiçbir şey çok aşırı hassas olan beni yıkmıyor desem de inanmayın. Sadece güçlü görünmeye çalışan bir güçsüzüm.
Her şey gelip geçici, insanlar da, yemekler de, her şey de. Baki olan tek şey Allah.
Et yemeklerini sevmesem de, etli sote tarifimi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım.
Malzemeler:
500 gr sotelik et
2 adet kuru soğan
3 adet domates
Yağ
Tuz, karabiber, pul biber
2 diş sarımsak
1 kaşık salça
1 adet sivri biber
1 adet kırmızı biber
1 su bardağı su
Yapılışı:
Soğanları ve biberi ince ince doğrayın. Soğanı ve biberi kavurun. Eti de kavurun. Salçayı ve baharatları da kattıktan sonra doğradığınız domatesi ve suyu da katın. Hafif ateşte pişmeye bırakın.
Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder