Pizza Tarifi

pizza yapılışı

Misafirlerime yaptığım pizzanın tarifini sizlerle paylaşıyorum sevgili blog takipçilerim 😍. 

Herkes tarafından pizzam çok beğenilir, yalnız bu sefer ki öncekilerden daha çok beğenildi. Uzun zamandır evde pizza yapmıyordum, dışarıda yemeyi tercih ediyordum. Benim yaptığım pizza dışarıdakilerden çok daha güzel olmuş itiraf etmeliyim.Özellikle hamurunun tadı enfesti.

Ben pizza yaparken tarifli yapmam o anda elimdeki malzemelerle ve göz kararı yaparım. 

Sizler için tahmini miktara uyarlanmış halini yazıyorum.

Malzemeler (5 kişilik):
Hamuru İçin:
2 su bardağı buğday unu
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
tuz
Yarım su bardağı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu

Üstü:
Salça
Sosis
Sucuk
Kaşar Peyniri(rendelenmiş)
Mısır konservesi
Tereyağ
Susam
Sivri biber
Yapılışı:
Malzemeler karıştırılır, hamur yoğurulur. Kulak memesi kıvamına geldiğinde 5 eşit parçaya bölünür. 
Fırın tepsisi yağlanır.
Hamur elde yuvarlayarak açılır ve tepsiye konulur.
Sosisler, sucuk,biber yuvarlak doğranır. 
Tepsideki hamurun üzerine salça sürülür.Susam kenarlarına serpilir. Sosis, sucuk,biber hamurun üzerine yerleştirilir. Mısır en üste serpilir. Tereyağ parçalanıp konulur. 
Her bir hamura aynı işlem uygulanır.
180 derecede fırında pişirilir. 
Piştikten sonra fırından çıkarmadan önce kaşar üzerine serpilir, bir iki dakika fırında bekletildikten sonra fırından çıkarılır.
Sıcak olarak servis edilir.
Afiyet olsun canlar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder