Tavada Kasarli Mantar

mantar tarifleri

Resulullah Efendimiz (asm) şöyle buyurmuştur: Hangi kadın, kocası kendisinden razı olarak ölürse, o kadın Cennet’e girer.(Tirmizi)

Hamd alemlerin Rabbi olan Allah'a dır. 


Bana kocam için yemek pişirmeyi nasip eden Allah'a hamd olsun diye hamd duamı yaptıktan sonra evliliğin çok iyi olduğunu buradan bekarlara not düşmek istiyorum. 

Eşim damak zevkine çok önem veren birisi, damak tadı güzel ve her yemeği yemeyen birisi olduğunu bana söylemişti korkularından bir tanesi ise benim kötü yemek yapmam ihtimaliydi. Ona herkesin yemeklerimi çok beğendiğini söylememe rağmen inanmak istemiyordu 'evlendikten sonra göreceğim benim damak zevkim kuvvetlidir ben bir yemeği beğenirsem herkes beğenir bir yemek kötüyse açsam bile yemem' diyordu. Evlendik, her gün yemeklerime bayılıyor, tabakları sıyırıyor, çok beğendi. İlk evlendiğimiz zaman yemeklerimi yediği zaman ki şaşkınlık ve mutluluğu ellerini açıp ''Rabbim Sana şükürler olsun güzel yemek yapan bir eş istemiştim nasip ettin Elhamdülillah'' deyişini hiç unutmadım. Her soframız sevgiyle, aşkla, gülümseyişlerle,mutlulukla, şükürle geçti Elhamdülillah hamd alemlerin Rabbi olan Allah'a dır. Rabbim nazarlardan şerlerden bizi korusun mutluluğumuzu daim etsin inşAllah.

Ev işlerini,yemek yapmayı sevmeyen veya tembellik eden kadınları hiç anlamazdım evlendim artık hiç ama hiç anlamıyorum. Bir kadın için eşi için hazırlık yapmak, onun için yemek yapmak kadar güzel bir şey var mı ? Bence yok, zevkli, mutlu eden bir şey hem onu hem beni mutlu ediyor, Elhamdülillah.

Gelelim tavada kasarlı mantar tarifine. Fırını açıp, ısınmasını bekleyene kadar tavda yapmayı tercih ettim kaşarlı mantarı pişirmeyi. Pratik ve enfes oluyor. Ağızda yumuşacık dağılan bir lezzet. 

Malzemeler:
Yarım kg mantar
Yarım yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
kekik,pulbiber,karabiber, tuz
Bir kase rendelenmiş kaşar

Yapılışı:
Mantarları yıkayın ve süzün. 
Saplarını koparın (Saplarını omlet yapımında kullanmayı tercih ettim)
Mantarları tavaya dizin.
Mantarların içine tereyağı ve zeytinyağı koyun.
Orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin.Suyunu çekmeye başlayınca kaşar rendesini mantarlara doldurun ve baharat serpin.
Tekrar kapağını kapatın suyunu tamamen çekince mantarları servis edin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder