Yogurt Tarifi

evde yogurt yapımı tarif

Çocukluğumuzda annem yoğurdu evde yapardı ev ve mutfak işlerinin çoğunu ben yaptığım için ben de bir çok kez yoğurt yapmıştım. Sonra evde yoğurt yapmayı bıraktık hazır yoğurt tüketmeye alıştık.
Evlendikten sonra kendi yuvamda doğal ürünler tüketmeye gayret ediyorum. Bir Tv programında hazır yoğurtlarda çok fazla katkı maddesi olduğunu öğrendikten sonra yoğurdu da evde kendim yapmaya başladım.
Hamd, kuluna Kitab'ı (Kur'an'ı) indiren ve onda hiçbir eğrilik yapmayan Allah'a mahsustur. (Kehf 1)
Doğal süt alıp doğal yoğurt yapmaya başladıktan sonra fark ettim ki hazır sütlerin de yoğurtların da tadı yokmuş. Doğal süt de ev yapımı yoğurt da enfes.
Paylaşacağım yoğurt tarifi sert cıvık olmayan yoğurt tarifi her yerde bulamazsınız. Yoğurt tarifini vermeden önce evde yoğurt yaparken çoğu kişinin karşılaştığı birkaç sorunun çözümünü de yazayım.
Yoğurdun Cıvık Olması Sorunu; yoğurt kabının üzerini fazla sarmalarsanız ve fazla bekletirseniz yoğurt cıvık olur. İnek sütünden yapılan yoğurt daha sulu olur, keçi manda ve koyun sütünden yapılan yoğurt ise daha koyu olur. Bir diğer püf nokta ise süt kaynadıktan sonra bir süre daha kaynatmaya devam edin böylece içindeki su miktarı azalır süt daha koyu olur yoğurdunuz da daha sert olur.
Yoğurdun Çabuk Ekşimesi Sorunu; yoğurt cıvık ise çabuk ekşir.Bir püf nokta da yoğurt yaparken içine biraz tuz koyarsanız daha geç ekşir.
Ev Yapımı Yoğurt Tarifi Malzemeler
2 litre süt
2 yemek kaşığı yoğurt(süzme yoğurt)
1 tatlı kaşığı şeker
biraz tuz (ekşimeyi önlemek ve sert olmasını sağlamak için)
Evde Yoğurt Yapımı
Tencerenin kapağı açık şekilde süt kaynatılır kaynamaya başladıktan sonra da 5 dakika kaynatılır.Sonra ocak kapatılır süt ılıyıncaya kadar beklenir. (Parmak içine sokulduğunda yakmayacak kadar ılıyıncaya kadar beklenir).
Bir kase içerisine yoğurt,tuz,şeker konulur çırpılır, tenceredeki sütten bir miktar eklenir karıştırılır sonra tencereye dökülür tencerede karıştırılır. Tencerenin üzeri kalın bir örtüyle örtülür. 4 saat beklendikten sonra buzdolabına kaldırılır ve 1 gün dolapta bekletildikten sonra afiyetle yenilir.
Hamd alemlerin Rabbi olan Allah'a dır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder