Kabak Soslu Uzun Erişte

kabak soslu erişte tarifi

Hiçbir yemekten iki tabak yemem ama makarnanın ikinci tabağını da yerim.


Her çeşit makarnaya bayılan ben uzun erişte makarnayı market rafında görünce hemen sepete attım. Kabak ve salça ile tam benim damak zevkime uygun bir tarif oluşturdum.Kabak soslu uzun erişte tarifimi denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.

Malzemeler:
Yarım paket uzun erişte
2 Adet sivri biber
1 adet küçük boy kabak
Bir çay kaşığı pul biber
Bir çay kaşığı nane
Bir tatlı kaşığı biber salçası
İki tatlı kaşığı domates salçası
2 Çorba kaşığı sıvıyağ
Yarım çay kaşığı karabiber
Bir çay kaşığı tuz
5 su bardağı su
Bir diş sarımsak

Yapılışı:
Su kaynatılır. Tencereye tuz ilave edilir. Erişteler tencereye konulur. Arada bir karıştırarak pişirilir. Pişince suyu süzülür.
Biber ve kabak çok küçük doğranır. Sarımsak da doğranır.
Tavaya yağ konur. Yağ ısındıktan sonra biber, kabak ve sarımsak bu yağda kavrulur.Pişince  salça ve  baharatlar da ilave edilir.
Süzülen erişteye hazırladığımız sos ilave edilir ve sıcak olarak servis edilir.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder