Browni Tarifi

kek tarifleri
Yıllardır herkes tarafından çok beğenilen browni tarifim.

Pasta, kek yapmak bugünkü gibi moda olmadan, kurslar açılmadan önce ben pasta yapardım herkes görünce aa nasıl yaptın pastanedekilerden daha güzel derlerdi 😏

Browni için daha güzel bir fotoğraf çekip koymak isterdim ama inanın zamanım yok, bu fotoğrafı bile aceleyle çektim. İlerde bir gün bu yazıya daha güzel bir fotoğraf eklemeyi umuyorum 😊

Malzemeler:
1 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı kakao
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilya

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri geniş bir kapta çırpın. Çırpmaya devam ederek kakao, süt ve yağı ilave edin. 
Bu karışımdan 1 su bardağı bir köşeye ayırın(bu su bardağını kek piştikten sonra kekin üzerine dökeceğiz). 
Kalan karışıma şekerli vanilin ve kabartma tozunu ve unu ilave edip çırpın. Evde varsa damla çikolata, ceviz veya kuru üzüm de ilave edebilirsiniz. 
Fırın tepsinizi yağlayın sıvı hamurumuzu tepsiye döküp 180 derecede pişirin. 
Piştikten sonra kare dilimler halinde kesin halen sıcakken önceden ayırdığımız 1 su bardağı karışımı üzerine dökün.
Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz. 
İsteğinize göre hindistan cevizi, ceviz veya fındık ile veya krem şanti ile servis edebilirsiniz. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder