Salçalı Pırasa Yemeği

pırasa tarifi

Akşam yemeğini bırakmayın, bir avuç hurma ile de olsa akşamı yiyin. Çünkü akşamın terki insana (erken) ihtiyarlık getirir. Hadis-i Şerif


Pırasayı kendim yapana kadar sevmezdim, ailem de öyle. İşyerlerinde ve misafirliğe gittiğimde yaptıkları pırasayı nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama midemi bulandırıyor. Ne zaman ki kendim pişirdim, zamanla o ilk tarifi unutup, her seferinde farklılaştırsam da benim pırasa yemeğimi yiyip de beğenmeyen henüz çıkmadı. :)

Çoğunlukla zeytinyağlı yaparım fakat bu sefer salçalısını paylaşacağım.

Salçalı Pırasa Yemeği Malzemeler:
1 kg pırasa
2 adet havuç
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
tuz, pul biber
Sıcak su
1 çorba kaşığı salça

Yapılışı:
Pırasaları yıkayıp, 1,5 2 cm  boyunda keselim.
Havuçları yıkayıp, soyup yarım halka doğrayalım.
Soğanı yarım halka doğrayalım.
Sarımsağı soyup, doğrayalım.
Soğanı pembeleşene kadar kavuralım. Salçayı da ilave edelim. Pırasaları ve havucu, sarımsağı da ekleyelim. Üzerini kaplayacak kadar sıcak suyu dökelim. Tuzu ve baharatları da ekleyip, karıştıralım.
Hafif ateşte pişmeye bırakalım.

Sıcak olarak servis yapalım.

Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder