Safranlı Kabak Yemeği Tarifi

sebze yemekleri tarifleri

İngiltere' de keşfettiğim safranı Türkiye'ye  geldiğimde yoğun çabalar sonucu bulup (iyiki Mısır Çarşısı var, o zamanlar safran Türkiye'de pek ünlü değildi)yemeklerimde kullanmaya başladım.

Ailemin ve yiyen arkadaşlarımın her yaptığımda hayran kaldığı zeytinyağlı safranlı kabak tarifi mi sizlerle paylaşmak istiyorum. Hafif (diyet yapanlara tavsiye edilir), sağlıklı ve lezzetli bir yemek ve tamamen benim tarifim. Bu fotoğraftaki kabağın benim için manevi bir anlamı da var. İlk köy tatilimde topraktan kendi ellerimle kopardığım dev kabaktan yaptım bu yemeği. 

Malzemeler:
Bir kilo taze kabak
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tane kuru soğan
1 tatlı kaşığı safran
Tuz, karabiber
2 su bardağı sıcak su
2 adet küp şeker

Yapılışı:
Kabaklar yıkanıp alacalı soyulup küp küp doğranır.
Soğan yemeklik doğranır.
Zeytinyağında soğan kavrulur. Sıcak su eklenir, safran, küp şeker, tuz ve baharat da eklenir. Üzerine kabak da eklenir. Kısık ateşte pişirilir.
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder