Yoğurtlu Kabak Salatası

kabak mezesi

Kabak da en sevdiğim sebzelerden birisi ve ondan değişik bir salata tarifi buldum ve denedim.

Damak zevki benimkine uygun olan benim gibi sebze sever ailem beğendi. Peygamber efendimiz (s.a.v) de kabak yemeyi severmiş diye bir yerlerde okumuştum. Yoğurtlu kabak salatasına biz bayıldık siz de yaparsanız yorumlarınızı bekliyorum.

Malzemeler:
3 kabak
1,5 su bardağı yoğurt
1-2 diş sarımsak
Yarım çay bardağından az sıvıyağ
Tuz
Süslemek için dereotu, fesleğen ya da maydanoz

Yapılışı:
Kabakları yıkayın ve soyun. Rendenin iri tarafıyla rendeleyin.
Tavaya zeytinyağını alın, sularını sıkmadan rendelenmiş kabakları ekleyerek orta ateşte kabaklar pişinceye kadar(10 dak) soteleyin.
Sarımsağı rendeleyin, biraz tuz ekleyerek 1.5 su bardağı yoğurt ile karıştırın.
Pişen kabakları ocaktan alın ve 10 dakika kadar soğumasını bekleyin.
Yoğurdu kabaklara ekleyerek karıştırın.

Süsleyerek servis yapın.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder